تجلیل از آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی تجلیل از علم اخلاق و ارزش‌های دینی است

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فر، در بیست و دومین همایش «ستارگان محراب» که شب گذشته (۱۹ دی ماه) در مسجد احمدیه نارمک با هدف بزرگداشت آیت الله حیدر علی جلالی خمینی، برگزار شد، با اشاره به خدمات وی، گفت: آیت الله جلالی خمینی در سال های متمادی با عالمان دینی، افتخار خدمت در جامعه ولایی و اسلامی را داشته اند، ایشان از محضر علما و فقهای تراز اول حوزه علمیه قم همچون آیت الله بروجردی (ره) و علامه طباطبایی (ره) بهره بردند و با اشاره و معرفی  امام خمینی (ره) در تهران حضور یافت و نقش تربیتی، رسالت دینی و الهی خود را  آغاز کردند.

ابوترابی

وی افزود: آیت الله جلالی خمینی به عنوان شاگرد انقلابی و آراسته به  فضایل دینی و اخلاقی در مسیر تبیین آموزه های دین، رسالت قرآن و اهل بیت (ع) در مبارزه با نماد ظلم و ستم و فراهم کردن بستر حاکمیت دینی به عنوان بازویی پرتوان برای امام خمینی (ره) حرکت خود را سامان داد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به فعالیت های انقلابی آیت الله جلالی خمینی قبل از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: زندان های تاریک و پر شکنجه شاهنشاهی وی را از حرکت در مسیر انقلاب باز نداشت و در سنگر دفاع از دین و در رویارویی با  قدرت های مسلط ایستاد و در کنار مردم و به عنوان روحانی مبارز ونقش آفرین در کنار شخصیت های بزرگواری چون شهید مطهری قرار گرفت که این ها همه از ثمرات تربیت دینی است. ابوترابی فر، خاطر نشان کرد: آن چه در مدرسه اهل بیت (ع) رخ داد و به اراده پیشوایان معصوم (ع) دین تعلق گرفت، تربیت فقهای  برجسته، هوشمند، عالم و وارسته برای هدایت جامعه بشری است.

وی اظهار کرد: مدرسه امام صادق (ع)، مدرسه تربیت فقیه و شخصیت علمی وارسته است که از قرآن، روایات پیامبر (ص) و کلمات معصومین (ع)  آموزهای دین در موضوعات مختلف را استنباط  و به پیروان مدرسه اهل بیت (ع)  آموزش می دادند و ثمره ارزشمند مکتب امام صادق (ع) تربیت افرادی چون شیخ طوسی ها است.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عالِم در عالَم تشیع با طراوت، با نشاط و هوشمند حضور دارد و مسایل سیاسی و اجتماعی را رصد می کند، گفت: ما در جامعه به حضور فقیه و امام نیازمند هستیم، آنچه در مدرسه اهل بیت (ع) به ما آموزش داده می شود، تقلیدی که نمی تواند جامعه را به حرکت در آورد نیست، بلکه باید در جامعه اسلامی شخصیت بزرگ امام قرار گیرد که با دانش، علم، بصیرت، عدالت، اقتدار و هدایت بتواند  مسیر جامعه را هموار کند.

 ابوترابی فر ادامه داد: در کشورهای لبنان، عراق، بحرین، سوریه و یمن، وقتی سخن از احترام به دین و روحانیت و جایگاه مقدس اهل بیت (ع) است به  دلیل حضور مقام معظم رهبری در سایه امام خمینی (ره) است، زیرا که او پاسدار این حریم مقدس است، اگر این جایگاه کامل و حراست مبتنی بر دانش نبود، امروز امام (ره) فراموش شده بود. وی خاطر نشان کرد: در مدرسه دین، دانش و علم، گوهر گرانبهایی است که همه را به فراگیری آن فرا می خواند، واژه مقدس علم در  آموزه های قرآن کریم بیان شده است و انسان در سایه علم تربیت می شود، اگر انبیاء  آمده اند که صراط مستقیم را به انسان ها نشان دهند، در سایه مشعل پر فروغ علم است که صراط مستقیم شناخته می شود و این سخن قرآن است. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز اگر در عرصه های مختلف، اقتدارهایی به دست آمده است و به جایگاه بالایی دست یافته ایم، دانش پشتوانه آن بوده است و در عرصه هایی که جوامع در اوج سختی در منجلابی از ضد ارزش‌ها غلتیده اند و مورد تهدید قرار گرفته اند به دلیل فاصله از علم است.

ابوترابی فر همچنین در ادامه، گفت: تجلیل از آیت الله جلالی خمینی، تجلیل از علم، اخلاق و ارزش‌های دینی است و تلاش برای پیشرفت، عزت و قرارگرفتن جامعه در جایگاه  خویش و نیز حضور دین در جامعه است. در ادامه این همایش، که در آن حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از علما، روحانیون و مسئولین مرتبط با مساجد نیز حضور داشتند، تابلوی یادبودی به آیت الله جلالی خمینی اهدا شد.

شاید مطالب زیر نیز مورد توجه شما باشد نوشته های دیگر نویسنده

دیدگاه خود را بیان نمایید